Skip to content

Jak se k nám chová vedení města?

1.    Jelikož informace a podklady, které jsou projednávány v Radě města, by měli znát i všichni zvolení zastupitelé (mají na ně nárok i občané!), požádal písemně již 20. listopadu 2014 Petr Klimek vedení města o jejich sdílení.

2.    A co se stalo? Pokud si myslíte, že jsme se setkali se vstřícným přístupem, jste na OMYLU! Narazili jsme na snahu některé informace neposkytovat nebo je co možná nejpozději sdělovat.

3.    Proto jsme o stanovisko požádali právní poradnu Svazu měst a obcí, kde se mimo jiné, píše: „Zastupitel obce je tzv. privilegovaný žadatel, to znamená, že na rozdíl od ostatních občanů se může seznamovat i s některými chráněnými informacemi (osobní údaje, obchodní tajemství….) Informace musí být poskytnuty bezplatně, lhůta je 30 dní, ale pokud je to možné, měla by žádost být vyřízena bez zbytečného odkladu.“

4.    Až po naší urgenci Rada města Bílovce dne 23.ledna 2015 rozhodla zasílat všem členům zastupitelstva města podklady pro jednání Rady města, a to s anonymizovanými osobními popř. citlivými údaji, 30 dnů po distribuci členům Rady města.

5.    Informace jsou dnes zpřístupňovány přes nově zřízené datové uložiště a jsou rozděleny na informace pro Radu města a informace pro Zastupitelstvo. Informace z Rady města jsou   zastupitelům zpřístupněny někdy i po více jak 30 dnech!

6.    Taky Vás napadne, že Rada města něco skrývá? Co je vede k takovému jednání?

7.    Zeptáme se na Krajském úřadě, zda je takové chování vedení města v souladu s platnými zákony a budeme Vás samozřejmě informovat.

Vaše BC 15


Bílovecká patnáctka